نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

قهرمانی پالایش نفت در برابر دیدگان نماینده خراسان رضوی| تأثیرگذاری مشهدی‌ها بر قهرمانی آبادانی‌ها

  • کد خبر: ۶۹۳۹۷
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
قهرمانی پالایش نفت در برابر دیدگان نماینده خراسان رضوی| تأثیرگذاری مشهدی‌ها بر قهرمانی آبادانی‌ها
در روز پرحاشیه فوتسال بانوان ایران جام قهرمانی لیگ برتر به خوزستان رسید.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پروژه نفتی‌ها برای اکتشاف جام قهرمانی به ثمر رسید؛ حفاری مأموریت خود را مقابل خودروسازان با موفقیت انجام داد و مسیر را هموار کرد تا گام بعدی درست پیش برود. پالایش نیز در آبادان برد تا درنهایت جام قهرمانی روی دستان خوزستانی‌ها به آسمان برود. یک کار تیمی تمیز که بعد از گذشت ۳ سال دوباره جام قهرمانی را به آبادان بازگرداند.
 
دختران خوزستانی برخلاف تیم‌های مردان این استان روز گذشته گل کاشتند و در ایستگاه پایانی لیگ‌برتر فوتسال بانوان با یک اتحاد مثال‌زدنی شگفتی‌ساز شدند. حفاری نفت در اهواز، سایپای صدرنشین و شانس اول قهرمانی را به زانو درآورد و پالایش نفت نیز در آبادان ادامه مأموریتش یعنی پیروزی مقابل مشهد را تکمیل کرد. به‌این‌ترتیب، پالایش نفت آبادان قهرمان شد و سایپای تهران نایب‌قهرمان. هیئت فوتبال خراسا‌ن‌رضوی و ملی‌حفاری اهواز نیز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. تیم پالایش نفت آبادان اسفند ۹۶ بود که موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد. آبادانی‌ها در آن سال نیز در هفته آخر بازی حساس مقابل دانشگاه آزاد با هدایت شهرزاد مظفر را ۵ بر ۳ بردند و قهرمان شدند. حالا بعد از گذشت ۳ فصل، دوباره آن‌ها طعم قهرمانی را چشیدند.
 
سرنوشت قهرمانی به هر ۲ بازی هفته آخر گره خورده بود. سایپا شانس اول قهرمانی در اهواز برابر ملی‌حفاری دیدار داشت و پالایش نفت آبادان با شانس کمتر باید از مشهدی‌ها میزبانی می‌کرد. برخلاف انتظار بازی اهواز به دور از حواشی بود، اما اتفاقات عجیب آبادان هیجان را به اوج رسانده بود و خراسانی‌های لیگ در آخرین هفته حسابی خبرساز شدند.


بازی جانانه شاگردان شریف

با وجود اینکه فاطمه شریف و شاگردانش تصمیم داشتند از حضور در آخرین بازی کناره‌گیری کنند، با فشار فدراسیون مجبور به سفر شدند. آن‌ها سوم شده بودند و نتیجه این دیدار هیچ تأثیری در جایگاه آن‌ها نداشت، اما قطعا این نتیجه پازل قهرمانی را کامل می‌کرد. زری فتحی در سالن ۱۷شهریور آبادان سوت شروع بازی را زد. پالایش نفت بازی را هجومی آغاز کرد، ولی تیم مشهد که فارغ از نتیجه و به دور از استرس بازی می‌کرد، روی ضدحمله به‌وسیله سارا شیربیگی به گل رسید تا حساب کار خیلی زود ۱ بر ۰ شود.
نفتی‌ها برای جبران گل خورده تلاش کردند و به‌وسیله سهیلا ملمولی به گل دست یافتند و الهام عنافچه نیز گل دوم نفتی‌ها را به ثمر رساند تا امید قهرمانی برای این تیم زنده بماند. نسیمه غلامی در ثانیه‌های پایانی نیمه اول توانست روی ضدحمله سریع گل تساوی را وارد دروازه نفت کند تا نیمه اول با نتیجه تساوی ۲بر۲ پایان یابد.
 
در نیمه دوم درحالی‌که نفتی‌ها برای زدن گل سوم تلاش می‌کردند، تیم مشهد عقب‌نشینی نمی‌کرد و درنهایت در دقایق پایانی و زمانی که آبادان به پاورپلی دست زد، زهرا لطف‌آبادی، گلر مشهد، گل سوم را برای تیم هیئت خراسان به ثمر رساند تا کار برای میزبان سخت شود. اما هنوز لبخند شادی گل از روی لبان شاگردان شریف پاک نشده بود که سهیلا ملمولی، بازیکن نفت آبادان، با درخشش خیره‌کننده‌اش توانست بار سوم تیمش را به گل برساند تا نتیجه ۳ بر ۳ مساوی شود و امید‌های نفت برای قهرمانی را زنده نگه دارد.
پس از این گل، شاگردان علوانی به‌دنبال زدن گل برتری بودند، اما ضربه نهایی مهاجم نفتی‌ها به تیرک دروازه اصابت کرد. در آن سوی میدان، اما مرضیه توفیقی‌نسب گل چهارم را برای تیم هیئت خراسان به ثمر رساند. فاطمه رحمتی، بازیکن پالایش نفت آبادان، یک‌دقیقه قبل از پایان بازی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا بار دیگر امید قهرمانی به اردوی آبادانی‌ها بازگردد. تا اینجای کار باتوجه‌به شکست سایپا در اهواز همچنان تهرانی‌ها قهرمان بودند و آبادان برای رسیدن به جام فقط به پیروزی نیاز داشت.


یک ثانیه به‌اندازه یک عمر

نفتی‌ها که برای قهرمانی تلاش زیادی کردند، در فاصله یک‌ثانیه به پایان مسابقه صاحب پنالتی شدند که این اعلام پنالتی با واکنش تند تیم مشهد همراه شد و فاطمه شریف، سرمربی مشهدی‌ها، تیمش را از زمین مسابقه بیرون کشید. او به‌شدت به این پنالتی اعتراض کرد و صحبت‌های ناظران و دیگر افراد برای حضور آن‌ها در زمین فایده نداشت و شریف تیمش را به رختکن برد. درنهایت بازی پس از ۱۰دقیقه توقف از سر گرفته شد و سهیلا ملمولی توانست ضربه پنالتی نفتی‌ها را به گل تبدیل کند و بازی به پایان برسد. اما این ۱۰ دقیقه برای سایپا و پالایش نفت به‌اندازه یک عمر گذشت. اگر شریف و تیمش به زمین بازنمی‌گشتند، بازی پس از جلسه کمیته انضباطی احتمالا ۳ بر ۰ به سود نفت اعلام می‌شد و آبادان به قهرمانی می‌رسید، اما اگر به زمین بازمی‌گشتند، سایپا بازهم در پنالتی ۵۰ درصد شانس داشت که به قهرمانی برسد، آن‌هم در صورتی که لطف‌آبادی موفق به گرفتن پنالتی می‌شد. در این ۱۰ دقیقه، جام قهرمانی بین زمین و آسمان مانده بود و سرنوشت آن در دستان تیم هیئت خراسان بود.


شیربیگی و خانم‌گلی دوباره

سارا شیربیگی، بازیکن تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، در پایان لیگ با ۲۷گل زده به‌عنوان خانم‌گلی لیگ‌برتر فوتسال ایران در فصل ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دست یافت. در پایان دیدار‌های دور مقدماتی و نهایی، سارا شیربیگی با اختلاف چشمگیری نسبت به دیگر بازیکنان و با ۲۷گل زده به عنوان خانم‌گلی دست یافت و پس از او نسترن مقیمی و نرجس کریمی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ها بودند؛ هرچند خانم‌گل نتوانست جام قهرمانی را امسال هم بالای سر ببرد. شیربیگی ششمین‌بار به این عنوان دست یافت و پیش از این با ۳ تیم رشت و نامی‌نو اصفهان و هیئت خراسان خانم‌گل رقابت‌های لیگ‌برتر شده بود.


ناامیدی یاری در اهواز

در اهواز نیز سایپا برابر ملی‌حفاری به میدان رفت. نتیجه این دیدار تغییری در جایگاه میزبان ایجاد نمی‌کرد و بازی هفته پایانی بسیار برای خوزستانی‌ها تشریفاتی بود. اما در سوی مقابل، سایپای تهران نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز داشت تا جام را به تهران سوغات ببرد. استرس زیاد شاگردان شهناز یاری در سایپا برای کسب پیروزی، شادابی همیشگی را از بازی خودروسازان گرفت و این حفاری بود که از همان ابتدا صاحب توپ و میدان شد و چندین فرصت گل‌زنی ایجاد کرد که از سوی نفرات متعددی هدر رفت.
 
میزبان که کاملا تیم برتر میدان بود، سرانجام توانست به‌وسیله کاپیتان سارا افرازی روی یک شوت سرکش از فاصله دور دروازه فرزانه توسلی را باز کند و تیمش را پیش بیندازد. سایپایی‌ها که با این نتیجه جام را دور از دستان خود می‌دیدند، کاملا به‌هم‌ریخته و با فشار روانی بیشتری کار را از سر گرفتند و همین امر باعث شد حفاری بازهم تیم برتر میدان باشد و چه‌بسا اگر کاپیتان تیم سایپا درون دروازه نبود، کار این تیم در نیمه نخست به پایان می‌رسید. واکنش‌های بی‌نقص توسلی در درون دروازه و فریاد‌های بلند او تا حدودی سایپایی‌ها را به خود آورد و این تیم توانست به‌وسیله مارال ترکمان روی یک حرکت انفرادی زیبا به گل تساوی دست یابد.
اما این پایان کار در نیمه نخست نبود و حفاری بازهم به‌وسیله کاپیتان افرازی با یک دریبل زیبا و شوت روی زمین به گل دوم رسید تا نتیجه دل‌خواه پالایش نفت را در نیمه نخست بازی رقم بزند. در نیمه دوم، سایپا کار را با پاورپلی آغاز کرد و برای جبران به آب‌وآتش زد. بازی ریسکی شاگردان یاری در همان ابتدای نیمه کار دست این تیم داد و با لورفتن توپ مهسا کمالی در اوج فراخ‌بالی و با ضربه بیرون پا دروازه بدون گلر سایپا را باز کرد تا اختلاف دوچندان شود. با این نتیجه کار برای خودروسازان سخت‌تر از قبل شد و دیگر باختن بازی با چه اختلاف گلی برای آن‌ها اهمیت نداشت. این تیم در ادامه بازی توانست به‌وسیله مهسا علی‌مدد به گل برسد و اختلاف را به حداقل برساند. در ادامه نتیجه بازی تغییری نکرد و سایپای تهران با قبول شکست ۳بر۲ مقابل حفاری رده چهارمی به کار خود در این دیدار پایان داد.


نتایج پیش‌بینی‌ناپذیر

با وجود اینکه نتیجه این دیدار برای تیم هیئت خراسان فایده‌ای نداشت، تلاش کرد تا دیداری برابر را به نمایش بگذارد. هر چند این حسرت برای هواداران تیم مشهد احساس شد که اگر تیم خراسان به دور از استرس و فشار در دیگر بازی‌های دور نهایی ظاهر شده بود، شاید جام به مشهدی‌ها می‌رسید. البته شریف که شاگرد قدیمی شهناز یاری است و در تیم‌ملی کمک او بوده است، ترجیح می‌داد سایپا به قهرمانی برسد. در مقابل ملی‌حفاری نیز که خودش از جام دور مانده بود، نمی‌خواست اجازه دهد جام از خوزستان برود و جسورانه مقابل شاگردان یاری جنگید و آن‌ها را شکست داد تا دین خود را به خوزستانی‌ها ادا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->